Acasa Blog Afla totul despre noul Lamborghini Urus PHEV 2024
lamborghini urus plug in hybrid

Afla totul despre noul Lamborghini Urus PHEV 2024

Lamborghini, o marca italiana emblematica, este renumita pentru productia de masini sport si SUV-uri de lux, de inalta performanta si de inalta clasa, iar noi informatii Lamborghini Urus PHEV continua sa apara.

Ce trebuie sa stii despre Lamborghini Urus PHEV

Producatorul italian va dezvolta gama Urus cu o versiune plug-in hybrid despre care in momentul de fata nu exista foarte multe informatii, insa se zvoneste ca va sistemul fi imprumutat de la Porsche Cayenne. Cayenne Turbo S dispune de un motor de 4 litri V8 care dezvolta 550 de cai putere, alaturi de un motor electric de 136 de cai putere, ducand puterea totala la peste 650 de cai putere si multi se asteapta ca o echipare similara sa fie alocata si pentru Lamborghini Urus PHEV.

Online au aparut mai multe fotografii cu noul Lamborghini Urus PHEV in teste, iar acesta se pare ca va fi lansat oficial anul viitor, perioada in care se asteapta si lansarea unui succesor pentru Huracan, un alt model de top al italienilor.

Lamborghini Urus PHEV este doar o alta versiune a modelului actual, insa o noua generatie s-ar putea sa nu apara in urmatorii 5 ani si este foarte posibil ca aceasta sa fie electrica 100%. Stephan Winkelmann, liderul Lamborghini, a precizat ca urmareste sa reduca emisiile CO2 cu pana 50% pana la sfarsitul anului 2025, motiv pentru care are in plan ca fiecare model Lamborghini sa dispuna de o versiune hybrid.

Sunt sanse mari ca Lamborghini Urus PHEV sa imparta aceeasi baterie de de 17.9 kWh la Porsche Cayenne Turbo S e-Hybrid care se asteapta sa asigure o autonomie pur electrica de circa 40 de kilometri.

Ce pret va avea Lamborghini Urus PHEV

Deocamdata nu exista informatii referitoare la pret, iar in momentul de fata cel mai scump Urus este Performante al carui pret incepe de la 243.000 de euro, insa pentru ca Lamborghini Urus PHEV va fi mai puternic, se asteapta ca pretul acestuia sa porneasca de la 256.000 de euro. De asemenea, Lamborghini Urus PHEV va fi al doilea model plug-in hybrid al italienilor, dupa supermasina Lamborghini Revuelto.

Scurt istoric Lamborghini

Compania a fost fondata de Ferruccio Lamborghini in 1963. Initial, acesta detinea o companie de succes in domeniul productiei de tractoare. Cu toate acestea, dragostea sa pentru masinile de lux, alaturi de o disputa personala cu Enzo Ferrari, l-a inspirat sa isi infiinteze propria companie auto cu scopul de a-l depasi pe Ferrari.

Prima masina produsa sub numele Lamborghini a fost 350 GTV, o masina sport de lux care a atras o atentie considerabila pentru performantele si designul sau. Dupa acest debut de succes, Lamborghini a introdus o serie de modele care au stabilit ferm reputatia marcii. In special modelul Miura, lansat in 1966, a fost vazut ca un deschizator de drumuri in industrie, fiind un pionier al configuratiei cu motor central si tractiune spate, care este acum un standard pentru masinile sport de inalta performanta.

Anii '70 si '80 au fost vremuri tulburi pentru Lamborghini, iar din cauza dificultatilor financiare si a schimbarilor de actionariat, viitorul companiei era incert. In 1998, Grupul Volkswagen a achizitionat Lamborghini, plasand-o sub controlul diviziei sale Audi, ceea ce a inaugurat o noua era de stabilitate si crestere pentru Lamborghini. Marca a inceput noul secol intr-o nota puternica, prin introducerea modelelor Murcielago si Gallardo, doua modele care au ramas in istorie.

Istoria SUV-urilor Lamborghini

Istoria SUV-urilor Lamborghini este la fel de fascinanta ca si marca insasi. Desi este cunoscut pentru masinile sale sport de lux, Lamborghini s-a aventurat in sectorul SUV nu o data, ci de doua ori. Prima incercare a venit sub forma modelului Lamborghini LM002, care a fost fabricat intre 1986 si 1993. LM002 a fost, in esenta, o adaptare civila a lui Cheetah, un prototip de vehicul militar pe care Lamborghini l-a creat la sfarsitul anilor 1970 pentru armata americana. Desi proiectul militar a esuat, Lamborghini a refolosit designul, rezultand LM002, un vehicul off-road cu un motor V12 preluat de la Lamborghini Countach, un interior luxos si un exterior inconfundabil. Cu toate acestea, in ciuda abordarii inedite si a caracteristicilor sale luxoase, LM002 nu a fost un succes comercial, fiind fabricat in doar 328 de unitati.

Totusi, a doua incursiune a Lamborghini pe piata SUV-urilor a avut mult mai mult succes. In 2017, compania a lansat Lamborghini Urus, un SUV de lux de inalta performanta care a fost pozitionat pe piata ca un Super SUV. Urus a combinat cu succes performanta unei masini sport cu utilitatea unui SUV, dispunand de un motor V8 de 4 litri preluat de la Audi. Acest model a devenit rapid un succes major, contribuind semnificativ la cifrele de vanzari ale Lamborghini si transformand performanta companiei pe piata. Popularitatea lui Urus a dovedit ca exista o piata puternica pentru SUV-uri ultra-luxoase si de inalta performanta, ajutand Lamborghini sa ajunga la un public mult mai larg.

Lamborghini Urus a fost prezentat pentru prima data la salonul auto de la Beijing din 2012, moment in care semana foarte mult cu modelul de top al italienilor de la acea vreme, Aventador. De la stadiul de concept si pana la model pregatit de lansare au trecut 5 ani, iar acesta a impresionat nu doar prin aspect, ci prin faptul ca este mai usor decat multi dintre competitorii sai, Bentley Bentayga sau Rolls-Royce Cullinan, avand o greutate de aproape 2.2 tone.

Urmatorul pas in istoria producatorului italian este Lamborghini Urus PHEV despre care asteptam cu nerabdare noi informatii.

Distribuie articolul:
Sorin Cârstea

Sorin este un profesionist experimentat și pasionat în domeniul vânzărilor și reparațiilor autovehiculelor rutiere, cu peste 35 de ani de experiență în industrie. A deținut poziții de conducere în cadrul unor dealership-uri de renume și a contribuit la dezvoltarea unor proiecte inovatoare în domeniul auto. Acum, Sorin aduce această expertiză și pasiune în cadrul echipei BCCH Group Switzerland, continuând să exceleze în domeniul său.

Urmăriți-ne activitatea:
Copyright © 2024 BCCH Group Switzerland AG. Toate drepturile rezervate.
BCCH Auto Switzerland este o marcă a societățtii BCCH Group Switzerland AG
Sediu social: Calea Bucureștilor 289 Otopeni, 075100, România
Nr. de înregistrare la Registrul Comerțului J23/4957/2022, CUI RO41848769
Apeleaza
Solicita oferta BCCH
Comanda masina