Acasa Blog Sistemul de tractiune FWD - Ce este si care sunt avantajele
fwd

Sistemul de tractiune FWD - Ce este si care sunt avantajele

Sfaturi automobile 11/08/2024

Sistemul de tracțiune pe față, cunoscut sub acronimul FWD (Front-Wheel Drive), a revoluționat industria auto încă din anii 1920. Primul vehicul care a integrat acest concept inovator a fost roadsterul Alvis în 1928, deschizând calea către adoptarea sa largă în deceniile următoare. Totuși, adevărata sa glorie a venit în anii 1960 și 1970, când producătorii auto au început să îl implementeze pe scară largă în automobilele de dimensiuni medii și compacte.

Cum funcționează sistemului FWD

fwd sistem

Pentru a înțelege cum funcționează tracțiunea pe față, trebuie să explorăm componentele sale esențiale. Grupul motopropulsor al unui vehicul FWD este alcătuit din următoarele elemente-cheie:

Cutia de viteze

Conectată la volanta motorului prin intermediul unui ambreiaj sau a unui convertor de cuplu hidraulic, cutia de viteze transmite cuplul de la motor către transmisia finală. Aceasta ajustează raportul de transmisie, permițând reglarea cuplului în funcție de necesități.

Transmisia principală

Transmisia principală modifică cuplul de ieșire al cutiei de viteze și îl trimite către diferențial. Aceasta etapă este crucială pentru a asigura o distribuție corectă a puterii către roțile motrice.

Diferențialul roților

Diferențialul distribuie puterea între roțile din față ale vehiculului. În multe cazuri, acesta este blocat electronic și poate fi integrat în carcasa cutiei de viteze pentru a asigura o construcție compactă.

Axele planetare

Axele planetare transferă cuplul de la diferențial la roțile motrice, permițând mișcarea vehiculului.

Varietatea configurațiilor FWD

Sistemul de tracțiune pe față poate fi implementat într-o varietate de configurații, fiecare cu avantajele și dezavantajele sale specifice. Iată câteva dintre cele mai frecvente:

Motorul longitudinal în fața axului

Motorul, transmisia finală și cutia de viteze sunt aliniate una în spatele celeilalte. Exemple includ Audi A4 B9, Volkswagen Passat B2 și Alfa Romeo Arna.

Audi A4 40 TDI S-Tronic
Audi A4 40 TDI S-Tronic
2019
107.500 km
Diesel
28.351 €
TVA deductibil
Audi A4 40 TDI S tronic
Audi A4 40 TDI S tronic
2020
114.800 km
Diesel
27.450 €
TVA deductibil
Audi A4 30TDI S tronic
Audi A4 30TDI S tronic
2022
6.250 km
Diesel
37.500 €
TVA deductibil
Audi A4 2.0 TDI quattro S tronic
Audi A4 2.0 TDI quattro S tronic
2018
76.850 km
Diesel
24.390 €
TVA deductibil
Audi A4 35 TDI Lim
Audi A4 35 TDI Lim
2020
98.700 km
Diesel
25.990 €
TVA deductibil

Motorul longitudinal în spatele axului

Motorul este amplasat în spatele axului, o configurație adoptată de Citroën (DS) și Renault (4, 5).

Renault Espace 2.0 DCI
Renault Espace 2.0 DCI
2020
64.800 km
Diesel
34.874 €
TVA deductibil
Renault Espace V 1.8 TCe (225 CP) EDC Initiale Paris
Renault Espace V 1.8 TCe (225 CP) EDC Initiale Paris
2021
34.450 km
Benzina
37.103 €
TVA deductibil
Renault Trafic Life L1H1 Energy dCi 120
Renault Trafic Life L1H1 Energy dCi 120
2020
57.800 km
Diesel
31.718 €
TVA deductibil
Renault Kadjar Intens
Renault Kadjar Intens
2021
47.900 km
Benzina
22.810 €
TVA deductibil
Renault Kadjar Intens 1.3 TCe EDC
Renault Kadjar Intens 1.3 TCe EDC
2021
50.900 km
Benzina
21.920 €
TVA deductibil

Motorul transversal în fața axului

Motorul, transmisia finală și cutia de viteze sunt dispuse transversal față de axă. Modele precum Volkswagen Golf și Opel Astra utilizează această configurație.

Motorul transversal deasupra axului

O configurare mai puțin întâlnită, în care motorul transversal este amplasat deasupra axului. Exemple includ Peugeot 104 și Citroën Visa Super.

Avantajele remarcabile ale sistemului FWD

Adoptarea sistemului de tracțiune pe față a adus numeroase beneficii semnificative pentru producători și utilizatori:

Eficiență energetică sporita

Cu roțile motrice amplasate aproape de sursa de putere, nivelul de tracțiune este mai ridicat, rezultând într-un consum de combustibil mai redus și emisii mai mici.

Spațiu interior generos

Configurarea compactă eliberează spațiu în interiorul vehiculului, permițând proiectarea unor habitacluri mai spațioase și confortabile.

Manevrabilitate imbunătățită

Greutatea concentrată în fața vehiculului oferă o manevrabilitate superioară, în special în condiții dificile sau la viteze mai mari.

Cost redus

Datorită simplității sale și a numărului redus de componente, sistemul FWD este mai ieftin de proiectat, fabricat și întreținut.

Provocările sistemului FWD

În ciuda avantajelor, sistemul de tracțiune pe față prezintă anumite provocări și limitări:

Distribuția inegala a greutății

Concentrarea greutății în față poate duce la o distribuție inegală a sarcinii, afectând aderența și stabilitatea.

Subvirarea

În condiții de frânare puternică sau viraje strânse, FWD poate fi predispus la subvirare, unde vehiculul tinde să continue în linie dreaptă.

Performanța limitată

Sistemul FWD poate fi limitat în cazul vehiculelor de înaltă performanță, unde tracțiunea integrală sau pe puntea spate este preferată.

Soluții inovatoare pentru provocările FWD

Pentru a depăși aceste provocări, producătorii auto au dezvoltat soluții inovatoare:

Sisteme de control al stabilității

Implementarea sistemelor electronice precum ESP sau VDC ajută la menținerea controlului în situații critice, prevenind derapajele.

Distribuție variabilă a cuplului

Unele vehicule moderne sunt echipate cu sisteme de distribuție variabilă a cuplului, îmbunătățind tracțiunea și stabilitatea.

Suspensii adaptabile

Suspensiile adaptive pot modifica caracteristicile de rulare în funcție de condițiile de drum și stilul de condus, ameliorând efectele negative ale distribuției inegale a greutății.

Tehnologii de vectorizare a cuplului

Vectorizarea cuplului aplică frână la anumite roți pentru a îmbunătăți manevrabilitatea în viraje.

Viitorul tracțiunii pe față

În ciuda apariției tehnologiilor de tracțiune integrală și pe puntea spate, FWD rămâne popular datorită avantajelor sale de cost, eficiență și spațiu interior. Industria auto explorează noi modalități de îmbunătățire a acestui sistem:

  • Integrarea sistemelor de tracțiune electrică cu motoare electrice montate direct pe roțile din față, eliminând nevoia unor componente mecanice complexe.
  • Dezvoltarea unor sisteme hibride care combină beneficiile tracțiunii pe față cu cele ale tracțiunii integrale sau pe puntea spate.
  • Implementarea unor sisteme de control al vectorului de cuplu mai sofisticate pentru o distribuire optimă a puterii între roțile din față.

Pe măsură ce tehnologiile auto evoluează, este de așteptat ca sistemul FWD să rămână o prezență puternică, beneficiind de îmbunătățiri continue pentru a oferi o experiență de condus de excepție.

Distribuie articolul:

Categorii

Articole recente

2
Cel mai bun motor 2.0 TDI VW: Top recomandari
Citeste mai mult

suv uri mici pentru femei
Top 10 SUV-uri mici pentru femei in 2024
Citeste mai mult

mecedes benz eqs autonomie 800 km
Noul Mercedes EQS: Autonomie de peste 800 KM si caracteristici de top
Citeste mai mult

cel mai bun motor 1 6 benzina
Descopera cel mai bun motor 1.6 litri pe benzina
Citeste mai mult

Despre noi

BCCH Auto Switzerland
Automobile de lux noi si rulate
Echipa BCCH Auto Switzerland ofera clientilor consultanta necesara achizitionarii unui autovehicul din stocul propriu sau la comanda de oriunde din tarile Uniunii Europene. Angajamentul echipei noastre este acela de a oferi un nivel inalt al calitatii serviciilor si autovehiculelor vandute.
Vezi cele 4119 masini
Urmăriți-ne activitatea:
Copyright © 2024 BCCH Group Switzerland AG. Toate drepturile rezervate.
BCCH Auto Switzerland este o marcă a societățtii BCCH Group Switzerland AG
Sediu social: Calea Bucureștilor 289 Otopeni, 075100, România
Nr. de înregistrare la Registrul Comerțului J23/4957/2022, CUI RO41848769
Apeleaza
Solicita oferta BCCH
Comanda masina