Mașini 1000 CP reprezintă elita industriei auto, capabile să ofere performanțe care par desprinse din filme SF. Când un Bugatti Chiron Super Sport atinge 304,8 mph (aproximativ 490 km/h) cu cei 1.600 de cai putere ai săi, înțelegem că ne aflăm într-o nouă eră a vitezei.
În lumea exclusivistă a mașinilor cu 1000 CP, găsim atât supercaruri tradiționale, cât și modele electrice revoluționare. De exemplu, Tesla Model S Plaid accelerează de la 0 la 60 mph în doar 1,99 secunde, în timp ce Lucid Air Sapphire oferă o autonomie impresionantă de 427 mile (687 km) cu o singură încărcare. Pe de altă parte, Bugatti Chiron Super Sport uimește cu cei 1.577 CP, iar Koenigsegg Regera dezvoltă 1.100 CP din motorul său twin-turbo V8 de 5.0 litri.
Deși aceste mașini cântăresc mult, precum Hummer EV Pickup cu cele 9.063 pounds (4.111 kg), motoarele lor puternice le permit să atingă performanțe incredibile. Cu toate acestea, nu este vorba doar despre viteză - aceste vehicule reprezintă vârful tehnologiei automotive, de la sistemele hibride sofisticate ale Mercedes-AMG One cu cei 1.063 CP până la designul aerodinamic al Aston Martin Valkyrie, care generează 1.160 CP și atinge aproape 250 mph (402 km/h).
În acest articol, vom explora 17 dintre cele mai impresionante mașini cu peste 1000 CP disponibile în 2025, analizând specificațiile tehnice, performanțele și prețurile acestor bijuterii pe roți.
Bugatti Chiron Super Sport 300+ reprezintă apogeul ingineriei de viteză și exclusivitate în lumea automobilelor. Acest hypercar impresionant a făcut istorie ca primul vehicul de producție care a depășit bariera magică de 300 mph.
La inima acestui bolid extraordinar se află un motor W16 quad-turbo de 8,0 litri, care dezvoltă o putere colosală de 1600 CP, cu 100 CP mai mult decât versiunea standard Chiron. Cuplul maxim atinge 1600 Nm, disponibil între 2250-7000 rpm. Transmisia cu șapte trepte și dublu ambreiaj a fost special calibrată pentru a face față acestei puteri impresionante, având treapta a 7-a mai lungă, schimbarea făcându-se abia la 403 km/h. Bugatti a optimizat și consolidat numeroase componente pentru a permite caracteristici de turație mai înalte, inclusiv sistemul de suspensie și direcție.
Performanțele acestui hypercar sunt cu adevărat uluitoare. Chiron Super Sport 300+ a stabilit un record mondial atingând 490,484 km/h (304,773 mph), devenind primul vehicul de producție care a depășit pragul de 300 mph. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 2,4 secunde, de la 0 la 200 km/h în 5,8 secunde, iar de la 0 la 300 km/h în 12,1 secunde. Îmbunătățirile aerodinamice, inclusiv designul "longtail" care extinde caroseria, permit fluxului laminar să treacă peste o suprafață mai lungă, reducând rezistența aerodinamică cu peste 40%. De asemenea, noua configurație a țevii de eșapament și difuzorul inferior personalizat creează echilibrul perfect între rezistență redusă și deportanță, îmbunătățind performanța și stabilitatea chiar și la viteze de peste 420 km/h.
Exclusivitatea este un aspect esențial al acestui supercar. Bugatti Chiron Super Sport 300+ este produs într-o ediție limitată de doar 30 de exemplare la nivel mondial. Prețul de pornire pentru acest bolid excepțional este de aproximativ 3,5 milioane de dolari, sau aproximativ 3,2 milioane de euro. Această sumă reflectă nu doar performanțele extraordinare, ci și orele de muncă dedicate fiecărui detaliu al mașinii, inclusiv finisajele din fibră de carbon cu dungi portocalii, ce amintesc de estetica mașinilor anterioare Bugatti care au doborât recorduri de viteză.
Reprezentând vârful tehnologiei suedeze, Koenigsegg Jesko Absolut sfidează limitele fizicii cu un design aerodinamic radical și performanțe incredibile. Constructorul a declarat că acesta este cel mai rapid model al său și nu va încerca niciodată să realizeze unul mai rapid, marcând astfel apogeul evoluției sale în domeniul vitezei pure.
Inima acestui hypercar este un motor V8 biturbo de 5,0 litri cu tehnologie de ultimă generație. Acesta dezvoltă o putere impresionantă de 1600 CP și un cuplu de 1500 Nm atunci când este alimentat cu combustibil E85. Cu benzină standard cu cifră octanică 95, motorul livrează totuși 1280 CP.
Sistemul de propulsie beneficiază de un arbore cotit plat de 180 de grade, cel mai ușor din lume pentru un V8, cântărind doar 12,5 kg. Această configurație permite motorului să atingă o turație maximă de 8500 rpm. Transmisia, denumită Light Speed Transmission (LST), dispune de nouă trepte de viteză și șapte ambreiaje, oferind schimbări de viteze instantanee între oricare două trepte.
Proiectat special pentru viteze extreme, Jesko Absolut a fost modificat aerodinamic față de versiunea standard Jesko. Cea mai evidentă schimbare este eliminarea aripii spate masive, care a redus deportanța de la 1400 kg la doar 150 kg. Coeficientul de rezistență aerodinamică este de numai 0,278 Cd, depășind obiectivul inițial de 0,28 Cd.
Prin urmare, Jesko Absolut a stabilit recent patru recorduri mondiale pentru mașini de serie:
Deși viteza maximă oficială nu a fost încă testată, simulările producătorului indică posibilitatea atingerii a 500 km/h sau chiar mai mult, teoretic până la 531-563 km/h (330-350 mph).
Jesko Absolut este un automobil extrem de exclusivist, producția fiind limitată la doar 125 de unități la nivel mondial, incluzând atât versiunea standard, cât și Absolut. De asemenea, toate exemplarele au fost vândute la scurt timp după anunțarea lor.
În ceea ce privește prețul, versiunea Jesko Absolut pornește de la aproximativ 3,69 milioane de dolari, depășind 4 milioane de dolari cu opțiunile selectate. În România, prețul estimativ este de aproximativ 18,99 milioane de lei. Această sumă reflectă nu doar performanțele extraordinare, ci și tehnologia avansată, materialele premium și exclusivitatea extremă a modelului.
Fabricat în Croația, hypercar-ul electric Rimac Nevera reprezintă o forță fără precedent în lumea automobilelor de înaltă performanță, stabilind noi standarde pentru ceea ce poate realiza o mașină electrică.
Sistemul de propulsie al Neverei constă din patru motoare electrice independente, câte unul pentru fiecare roată, ce generează împreună o putere impresionantă de 1.914 CP și un cuplu colosal de 2.360 Nm. Fiecare motor de pe axa față dezvoltă 299 CP și 280 Nm, în timp ce motoarele din spate produc fiecare 653 CP și 900 Nm. Această configurație permite vectorizarea cuplului pe fiecare roată, calculată de 100 de ori pe secundă prin sistemul inteligent Rimac All Wheel Torque Vectoring (R-AWTV), oferind un control și o agilitate fără precedent.
Performanțele Neverei sunt cu adevărat remarcabile. Aceasta accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 1,81 secunde și de la 0 la 300 km/h în 9,22 secunde, stabilind un record mondial. Mai mult decât atât, Nevera a doborât 23 de recorduri mondiale într-o singură zi, inclusiv timpul de 29,93 secunde pentru a atinge 400 km/h și a reveni la 0. Bateria litiu-mangan-nichel de 120 kWh oferă o autonomie de 489 km conform testelor WLTP și poate fi încărcată rapid cu până la 500 kW DC, permițând o reîncărcare de la 0 la 80% în aproximativ 19 minute.
Designul Neverei urmează principiul "forma urmează funcția", fiind modelat de fluxul de aer pentru performanțe aerodinamice optime. Monococa din fibră de carbon cu pachetul structural de baterii integrat și plafonul din carbon lipit asigură rigiditate și ușurință. Interiorul minimalist este împărțit în două zone distincte: partea superioară optimizată pentru plăcerea și performanța conducerii, iar partea inferioară care găzduiește sistemul infotainment și comenzile de confort. Producția este limitată la doar 150 de exemplare, fiecare fiind unic ca proprietarul său, la un preț ce reflectă exclusivitatea și tehnologia de vârf.
Din California vine un sedan electric de lux care redefinește noțiunea de performanță. Lucid Air Sapphire, supranumit "regele sedanurilor electrice", combină tehnologia avansată cu designul rafinat și versatilitatea cotidiană într-un pachet impresionant.
La baza acestui model extraordinar se află un sistem triplu-motor dezvoltat integral în-house, primul de acest gen de la Lucid. Acesta include două motoare la spate și unul frontal, generând împreună o putere colosală de 1.234 CP și un cuplu de 1.940 Nm. Aceste cifre se traduc în performanțe uluitoare: 0-100 km/h în doar 2,0 secunde, 0-160 km/h în 3,84 secunde și un sfert de milă parcurs în 8,95 secunde cu o viteză de ieșire de 158 mph. Viteza maximă atinge 330 km/h, poziționând Air Sapphire printre cele mai rapide sedan-uri din lume. Sistemul de propulsie permite vectorizarea cuplului, trimițând cuplu în direcții opuse către roțile spate pentru îmbunătățirea stabilității.
Interiorul adoptă tema de design "Sapphire Mojave", cu scaune sport față reglabile electric în 18 direcții, îmbrăcate în piele neagră cu cusături contrastante albastre și accente Alcantara. Deși concepute pentru conducere sportivă, scaunele oferă confort de lux, incluzând funcții de încălzire, răcire și masaj. Furnirul Carbon Oak decorează bordul și ușile, complementat de volanul și plafonul tapițate cu Alcantara. Întregul habitaclu îmbină armonios luxul cu sportivitatea.
Impresionant pentru un vehicul de asemenea calibru, Air Sapphire oferă o autonomie estimată EPA de 427 mile (687 km) cu o singură încărcare. Eficiența remarcabilă de 3,61 mile/kWh demonstrează expertiza Lucid în optimizarea consumului de energie. Acest echilibru între performanță extremă și autonomie generoasă este posibil datorită aerodinamicii superioare și managementului energetic avansat. Totodată, bateria de 118 kWh permite încărcări rapide, completând experiența unui sedan electric performant și practic.
Tehnologia americană a redefinit limitele performanței prin modelul Tesla Model S Plaid, un sedan electric care rivalizează cu cele mai rapide supercaruri din lume, dovedind că viitorul mașinilor cu 1000 CP aparține propulsiei electrice.
Acest model inovator folosește un sistem cu trei motoare electrice, două la puntea spate și unul la cea față, generând împreună o putere impresionantă de 1.020 CP și un cuplu masiv de 1.050 Nm. Configurația cu tracțiune integrală distribuie puterea la toate cele patru roți, optimizând aderența și stabilitatea. Motoarele sincrone cu magnet permanent asigură o eficiență electrică remarcabilă și pot atinge turații de până la 20.000 rpm datorită rotoarelor cu înveliș din fibră de carbon, care sunt cu 25% mai rapide decât în modelele anterioare.
Performanțele acestui sedan electric sunt absolut uluitoare. Tesla susține oficial că Model S Plaid accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 1,99 secunde, deși testele independente au măsurat timpi de aproximativ 2,1 secunde. Modelul parcurge sfertul de milă în doar 9,23 secunde la o viteză de ieșire de 250 km/h. Viteza maximă atinge 322 km/h, însă este limitată electronic la 175 mph (282 km/h) fără upgrade-uri opționale. Pentru a obține performanțe maxime, "Modul Drag Strip" optimizează accelerația prin aducerea bateriei la temperatura ideală.
În România, Tesla Model S Plaid are un preț de bază de aproximativ 427.290 RON, echivalentul a circa 100.000 euro. Pachetul opțional de frâne ceramice din carbon, necesar pentru deblocarea vitezei maxime de 200 mph (322 km/h), costă suplimentar 71.223 RON. Totodată, Tesla oferă opțiuni precum Full Self-Driving (56.978 RON), vopsea Ultra Red (11.870 RON) și volanul Yoke (4.748 RON). Autonomia impresionantă de 528 km completează un pachet care oferă un echilibru rar între performanță extremă și utilitate zilnică.
De la pistele de Formula 1 direct pe șoselele publice, Mercedes-AMG One transformă visul fanilor motorsportului în realitate. Acest hypercar german cu 1.063 CP reprezintă transferul direct al tehnologiei de la monoposturile de curse la vehiculele stradale.
În primul rând, Mercedes-AMG One folosește un motor V6 turbo de 1,6 litri derivat direct din Formula 1, capabil să atingă 11.000 rpm. Unitatea termică produce 574 CP și funcționează alături de un turbocompresor de înaltă tehnologie. Spre deosebire de motoarele obișnuite, turbina și compresorul sunt poziționate separat și conectate printr-un arbore, ceea ce îmbunătățește semnificativ răspunsul motorului. Transmisia cu 7 trepte și ambreiaj manual automatizat este perfect adaptată pentru a face față puterii enorme.
Sistemul hibrid E PERFORMANCE combină motorul V6 cu patru motoare electrice. Acesta include un motor MGU-K de 163 CP cuplat la arborele cotit, un MGU-H de 122 CP atașat turbocompresorului și două motoare de 163 CP fiecare pe puntea față. Bateria de 800V, dezvoltată de constructorul motoarelor Mercedes-AMG de Formula 1, oferă o capacitate de 8,4 kWh și o autonomie electrică de până la 18,1 kilometri.
Performanțele acestui hypercar sunt impresionante: 0-100 km/h în 2,9 secunde, 0-200 km/h în 7,0 secunde și 0-300 km/h în 15,6 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 352 km/h. Șasiul monococă din fibră de carbon și suspensia adaptivă cu arcuri push-rod asigură o manevrabilitate excepțională. Cele șase moduri de conducere, inclusiv "Strat 2" care recreează setările din calificările de Formula 1, completează un pachet tehnologic fără precedent.
Prima mașină din programul Ferrari XX legal pe drumurile publice, SF90 XX Stradale aduce tehnologia de pistă în experiența zilnică de conducere. Acest exemplar de excepție îmbină tradiția Ferrari cu inovația fără precedent.
Sistemul hibrid al modelului SF90 XX Stradale dezvoltă o putere totală impresionantă de 1.030 CP, dintre care 797 CP sunt furnizați de motorul V8 biturbo de 4,0 litri, iar restul de 233 CP provin de la trei motoare electrice. Cuplul maxim depășește 804 Nm, permițând accelerații fulgerătoare de 0-100 km/h în doar 2,3 secunde și 0-200 km/h în 6,5 secunde. Transmisia cu 8 trepte și dublu ambreiaj folosește o logică de schimbare inspirată de Ferrari Daytona SP3, oferind o experiență sonoră unică la turații medii/mari.
Aspectul vizual impresionează prin elemente aerodinamice radicale. Aripa fixă spate, prima pe un Ferrari stradal de la F50 încoace, este complementată de profilul alungit cu 140 mm față de modelul standard. Aerodinamica generează dublul deportanței unui SF90 normal, cu vortexuri create de splitterul frontal în formă de săgeată. Tripla fantă de pe aripi și stopurile orizontale completează estetica extrem de agresivă.
Prețul acestei capodopere pornește de la aproximativ 2.118.200 euro, justificat de producția limitată la doar 799 de exemplare, toate fiind deja pre-alocate clienților. Greutatea uscată de doar 1.560 kg demonstrează angajamentul Ferrari pentru performanță absolută.
Numele "Revuelto" - care în spaniolă înseamnă "amestecat" - definește perfect primul supercar hibrid plug-in de la Lamborghini, o mașină care combină tradiția motorului V12 cu tehnologia viitorului.
Sistemul de propulsie hibrid HPEV (High Performance Electrified Vehicle) oferă o putere totală impresionantă de 1.015 CP. La baza acestui sistem se află un motor V12 nou de 6,5 litri, cel mai ușor și mai puternic motor cu 12 cilindri creat vreodată de Lamborghini. Acesta dezvoltă 825 CP la 9.250 rpm și un cuplu maxim de 725 Nm la 6.750 rpm. Trei motoare electrice completează sistemul: unul integrat între motorul V12 și cutia de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte, plus două pe puntea față care oferă câte 150 CP și 350 Nm fiecare. Această configurație permite tracțiune integrală electrică E-4WD și vectorizare a cuplului pentru fiecare roată.
Performanțele acestui bolid sunt impresionante. Revuelto accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2,5 secunde. Viteza maximă depășește 350 km/h, iar accelerația de la 0 la 200 km/h durează mai puțin de 7 secunde, comparativ cu 8,7 secunde la predecesorul său Aventador. Raportul masă-putere este cel mai bun din istoria Lamborghini: 1,75 kg/CP. Prin urmare, deși greutatea totală este de 1.772 kg, puterea enormă asigură performanțe superioare.
În modul complet electric, Revuelto oferă o autonomie de aproximativ 10 kilometri. Bateria litiu-ion de 3,8 kWh este amplasată în tunelul central [333], cântărește 70 kg și poate fi încărcată în mai multe moduri. Încărcarea la o priză externă durează aproximativ 30 minute cu încărcătorul de bord de 7 kW [333]. Alternativ, bateria poate fi reîncărcată prin frânare regenerativă de la roțile din față sau direct de la motorul V12 în doar șase minute [333].
McLaren Speedtail reprezintă conceptul britanic de "Hyper-GT", o abordare unică în lumea mașinilor cu 1000 CP care pune accentul deopotrivă pe viteză și confort pe distanțe lungi.
Silueta Speedtail urmează forma unei picături de apă, considerată cea mai eficientă din punct de vedere aerodinamic. Cu un coeficient de rezistență de doar 0,287 Cd, fiecare element al caroseriei a fost proiectat pentru a reduce turbulențele. În loc de aripi tradiționale, Speedtail folosește "aileroane" integrate în caroserie, care se îndoaie hidraulic la viteze mari. Oglinzile retrovizoare au fost înlocuite cu camere HD care se retrag în caroserie, iar roțile din față sunt acoperite cu capace din fibră de carbon care rămân fixe în timpul rotației, reducând astfel rezistența aerodinamică.
Sistemul hibrid combină un motor V8 twin-turbo de 4,0 litri ce dezvoltă 723 CP cu un motor electric de 312 CP, generând împreună 1.035 CP și un cuplu de 1.150 Nm. Speedtail accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde, de la 0 la 200 km/h în 6,6 secunde și atinge viteza maximă de 403 km/h (250 mph). Modul "Velocity" coboară suspensia cu 3,5 cm și retrage camerele laterale pentru o stabilitate optimă la viteze extreme.
Cu o producție limitată la doar 106 exemplare, fiecare Speedtail costă aproximativ 1,937 milioane de lire sterline (circa 12,69 milioane RON). Exemplarele personalizate pot ajunge la 2,1 milioane de lire. Prețurile de revânzare variază între 9,55 și 15,67 milioane RON, reflectând caracterul exclusivist al acestei mașini cu 1000 CP.
Inovația inginerească suedeză atinge apogeul cu Koenigsegg Regera, un hypercar hibrid care revoluționează conceptul de transmisie și propulsie pentru mașinile de înaltă performanță.
Sistemul hibrid al modelului Regera combină un motor V8 twin-turbo de 5,0 litri ce dezvoltă 1.100 CP și 1.250 Nm cu trei motoare electrice. Motorul principal electric de 215 CP este conectat direct la arborele cotit, în timp ce celelalte două motoare de 241 CP fiecare acționează roțile spate. Împreună, acestea generează o putere totală impresionantă de aproximativ 1.500 CP și un cuplu maxim de 2.000 Nm. Cu E85, puterea poate crește până la 1.500 CP doar din motorul termic. Bateria de 800V cu o capacitate de 4,5 kWh cântărește doar 75 kg și oferă o autonomie electrică de până la 35 km.
Absolut revoluționar, sistemul Koenigsegg Direct Drive (KDD) elimină complet cutia de viteze tradițională. În locul acesteia, funcționează cu un singur raport de transmisie de 2,73:1 și un cuplaj hidraulic numit HydraCoup. La viteze sub 50 km/h, Regera folosește exclusiv propulsia electrică, după care motorul V8 intră în funcțiune prin intermediul cuplajului hidraulic, care acționează ca un convertor de cuplu. Acest sistem reduce pierderile mecanice cu peste 50% comparativ cu soluțiile clasice și oferă o accelerație instantanee și neîntreruptă.
Performanțele acestui hypercar sunt remarcabile. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 2,8 secunde, iar sprint-ul 0-400 km/h în numai 20 de secunde. Recent, Regera a stabilit un nou record mondial pentru accelerația 0-400-0 km/h în doar 31,49 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 400 km/h. Fiecare exemplar Regera trebuie să atingă 300 km/h înainte de livrare, ca parte din procedura de testare. Producția este limitată la doar 80 de unități la nivel mondial, cu un preț de aproximativ 3 milioane de euro per exemplar.
Celebrând 110 ani de existență a mărcii, Bugatti Centodieci aduce un omagiu legendarul model EB110 din anii '90, într-o producție extrem de limitată care îmbină tradițiile trecutului cu tehnologia viitorului.
La inima acestui bolid se află motorul W16 quad-turbocompresor de 8,0 litri, nominal la impresionanta putere de 1.600 CP la 7.000 rpm. Cu 20 kg mai ușor decât Chiron, Centodieci oferă un raport putere-greutate de doar 1,13 kilograme per cal putere. Performanțele sunt uluitoare: accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2,4 secunde, de la 0 la 200 km/h în 6,1 secunde și atinge 300 km/h în 13,1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 380 km/h. O admisie suplimentară de aer în zona răcitorului de ulei reglează eficient temperatura motorului îmbunătățit.
Designul reinterpretează stilul EB110 într-o manieră modernă. În locul liniei dominante Bugatti, linia C de pe stâlpul B face loc unui nou design. Cinci admisii de aer rotunde, poziționate în formă de diamant, asigură fluxul de aer pentru motorul cu 16 cilindri. Partea frontală prezintă faruri înguste cu lumini LED integrate pentru rulaj diurn.
Producția Centodieci este limitată la doar 10 unități la nivel mondial, toate fiind vândute înainte de lansarea oficială. Prețul inițial a fost de 8 milioane de euro per exemplar (aproximativ 8,9 milioane USD), dar valoarea de piață a crescut semnificativ. Recent, un exemplar a fost scos la licitație cu un preț estimat între 10 și 15 milioane de euro. Cristiano Ronaldo este printre cei care dețin acest model exclusivist, plătind aproximativ 8 milioane de euro când evolua la Juventus.
Tesla Model X Plaid transformă conceptul de SUV de lux într-un vehicul de performanță fără rival, demonstrând că mașinile cu 1000 CP pot îmbrăca și forme practice, nu doar siluete de supercar.
Cu trei motoare electrice independente, Model X Plaid dezvoltă o putere impresionantă de 1.020 CP. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 2,6 secunde, iar sfertul de milă este parcurs în 9,9 secunde. Aceste performanțe îl plasează printre cele mai rapide SUV-uri din lume, depășind majoritatea mașinilor sport. Platforma Tri Motor cu tracțiune integrală include motoare cu rotoare din carbon care mențin puterea de peste 1.000 CP până la viteza maximă. Fiecare motor controlează independent roțile, oferind vectorizare de cuplu pentru o manevrabilitate superioară.
Interiorul oferă locuri pentru până la șapte persoane, bucurându-se de cel mai mare parbriz panoramic din lume. Centrul consolei este dominat de un ecran tactil de 17" cu opțiune de înclinare stânga-dreapta și rezoluție de 2.200 x 1.300. Sistemul audio premium include 22 de boxe cu putere de 960 wați și reducere activă a zgomotului rutier. Spațiul de încărcare este generos: 425 litri în portbagajul spate și până la 2.614 litri cu scaunele rabatate. Comenzile de temperatură cu trei zone, scaunele ventilate și filtrarea HEPA vin standard.
Autonomia oficială WLTP ajunge la 543 km, permițând călătorii lungi fără anxietate. În condiții ideale de oraș la +23°C, autonomia reală poate atinge 650 km. Pe autostradă la aceeași temperatură, se pot parcurge aproximativ 420 km. Rețeaua globală de peste 70.000 Superchargere permite reîncărcarea rapidă a bateriei - până la 282 km de autonomie în doar 15 minute. Bateria de 95 kWh (90 kWh netă) se încarcă complet în aproximativ 6,30 ore la o stație AC de 16,5 kW.
Sedan-ul electric Lucid Air Dream Edition se remarcă prin combinația unică între luxul suprem și performanțele uluitoare, reprezentând vârful gamei producătorului american.
La baza acestui model impresionant se află un sistem dual-motor ce dezvoltă 1.111 CP în versiunea Performance și 933 CP în varianta Range. Arhitectura electrică de 924V asigură capacități rapide de încărcare și performanțe superioare. Cuplul maxim atinge 1.390 Nm în ambele versiuni. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 2,5 secunde pentru varianta Performance, iar în 2,9 secunde pentru varianta Range. Sistemul oferă trei moduri de conducere: Smooth, Swift și Sprint, ultimul deblocând întreaga putere de 1.111 CP.
Interiorul spațios impresionează prin materialele premium: piele, alcantara și inserții din lemn natural. Centrul atenției este ecranul curbat Glass Cockpit de 34 inch cu rezoluție 5K. Confortul este asigurat de scaunele ergonomice, sistemul audio cu 21 de difuzoare și plafonul panoramic din sticlă. Designul minimalist folosește lână de alpaca combinată cu materiale reciclate, creând o atmosferă modernă și rafinată.
Autonomia este punctul forte al acestui sedan electric. Versiunea Range oferă până la 837 km conform EPA, iar în Europa poate atinge 900 km. Versiunea Performance oferă 726 km conform EPA. Un exemplar Air Grand Touring a stabilit un record parcurgând 1.205 kilometri cu o singură încărcare. Sistemul de încărcare rapidă permite adăugarea a 300 mile (482 km) în doar 20 de minute la stațiile compatibile.
Tradiția americană a muscle car-urilor atinge apogeul cu Dodge Challenger SRT Demon 170, un bolid care demonstrează că mașinile cu 1000 CP nu sunt doar apanajul constructorilor europeni de hypercar-uri.
Inima acestui monstru este motorul V8 Hellcat de 6,2 litri, complet reconfigurat pentru performanțe extreme. Echipat cu un supercharger mărit de 3,0 litri care dezvoltă 21,3 psi, motorul produce o putere colosală de 1.025 CP și un cuplu de 945 lb-ft (1.281 Nm) când este alimentat cu E85. Cu benzină standard, acesta furnizează totuși impresionantul 900 CP și 810 lb-ft (1.098 Nm). Pistoanele, bielele, arborele cotit, injectoarele și alte componente au fost consolidate pentru a suporta presiuni în cilindri de până la 2.500 psi.
Performanțele sunt pur și simplu uluitoare. Pe o suprafață de drag pregătită, Demon 170 accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 1,66 secunde, generând o forță de 2,004 G - cea mai mare accelerație gravitațională pentru o mașină de serie. Parcurge sfertul de milă în 8,91 secunde atingând 151,17 mph (243 km/h), fiind prima mașină de serie care coboară sub 9 secunde și motiv pentru care NHRA a interzis-o în competiții în forma standard.
Numele "170" face referire la clasificarea alcoolului E85 - 170 proof. Sistemul electronic detectează automat procentul de etanol din combustibil și recalibrează motorul corespunzător. Deși E85 oferă putere maximă datorită rezistenței mai mari la detonație, consumul este considerabil - aproximativ 18 l/100 km în oraș și 11,2 l/100 km pe autostradă.
Proiectat și fabricat în Los Angeles, California, Czinger 21C redefinește procesul de producție automobilă prin tehnologii revoluționare care sfidează metodele convenționale de fabricație.
Abordarea unică de producție integrează software de proiectare automatizat, procese brevetate de producție aditivă și asamblare de înaltă precizie. Structura mașinii folosește imprimarea 3D și o abordare închisă, controlată de inteligență artificială, eliminând costurile scumpe de sculărie și permițând iterații rapide. Multe componente sunt optimizate digital și apoi imprimate 3D, inclusiv carcasa cutiei de viteze. Această metodă inovatoare permite crearea unor structuri organice complexe imposibil de realizat prin metodele tradiționale.
Motorul V8 twin-turbo de 2,88 litri, completat de trei motoare electrice, generează o putere uluitoare de 1.250 CP. Această configurație hibridă permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 1,9 secunde și 0-400 km/h în doar 21,3 secunde. Hypercar-ul poate parcurge 0-400-0 km/h în aproximativ 27 secunde, depășind recordul de 28,8 secunde stabilit de Koenigsegg Regera. Viteza maximă atinge 452 km/h.
Producția este limitată la doar 80 de exemplare, fiecare costând aproximativ 1,6 milioane de lire sterline. În august 2024, 21C a stabilit noi recorduri la Laguna Seca cu timpul de 1:24.75 minute și la Goodwood Festival cu 48,82 secunde, demonstrând potențialul enorm al acestui hypercar revoluționar.
Venind din laboratoarele de inginerie chineză, Nio EP9 demonstrează că și Asia poate concura în elita mașinilor electrice de performanță, aducând inovații tehnice remarcabile în lumea bolidelor cu 1000 CP.
Sistemul de propulsie constă din patru motoare electrice independente, fiecare generând 340 CP și un cuplu impresionant de 1.480 Nm disponibil între 0-7.500 rpm. Aceste motoare sunt poziționate strategic - două pe puntea față și două pe puntea spate, permițând tracțiune integrală și control independent al fiecărei roți. Puterea totală atinge 1 MW (1.360 CP), transformând EP9 într-unul dintre cele mai puternice vehicule electrice din lume.
Performanțele pe circuit sunt uluitoare. EP9 a stabilit recordul pentru vehicule electrice pe Nürburgring Nordschleife cu timpul de 6m 45.900s, depășind propriul record anterior de 7m 05.12s. De asemenea, a înregistrat timpul de 2m 01s pe Circuitul Internațional Shanghai, 1m 52.78s la Circuit Paul Ricard și 2m 11.30s la Circuit of the Americas. Capabilitățile sale extraordinare sunt evidențiate de forța de frânare de 3,30G și forța laterală în viraje de 2,53G la 230 km/h.
Cu o autonomie de 427 km, EP9 oferă flexibilitate pentru utilizare extensivă. Sistemul inovator permite schimbarea bateriei în doar 8 minute, iar încărcarea completă durează 45 minute. Sistemul electric de 777V alimentează cele patru motoare și permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 2,7 secunde, de la 0 la 200 km/h în 7,1 secunde și de la 0 la 300 km/h în 15,9 secunde, atingând o viteză maximă de 313 km/h.
În inima industriei britanice de automobile, Aston Martin Valkyrie se remarcă drept unul dintre cele mai impresionante proiecte de inginerie, apropiindu-se maxim de formula unui monopost de Formula 1 adaptat pentru șosele publice.
Motorul V12 de 6,5 litri, dezvoltat de Cosworth, este o capodoperă mecanică ce revoluționează segmentul mașinilor cu 1000 CP. Acest propulsor atmosferic produce 1.000 CP la 10.500 rpm și atinge un cuplu de 740 Nm la 7.000 rpm. Turația maximă de 11.100 rpm este uluitoare pentru un motor stradal. Prin urmare, împreună cu sistemul hibrid dezvoltat de Rimac și Integral Powertrain, puterea totală ajunge la impresionantele 1.160 CP, permițând o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,6 secunde.
Designul a fost conceput în colaborare cu Red Bull Racing și Adrian Newey, legenda F1. Exteriorul este extraordinar de aerodinamic, capabil să producă 1.800 kg de deportanță la viteze mari. Totodată, monococa din fibră de carbon și componentele din aluminiu reduc greutatea la doar 1.030 kg, oferind un raport putere-greutate de peste 1:1, cu 840 kW per tonă.
Producția este strict limitată la 150 de exemplare coupe, 85 Spider și 40 AMR Pro. Prețul inițial a fost de aproximativ 2,5-3 milioane de lire sterline, echivalentul a 15,19 milioane RON, însă pe piața secundară valorile au crescut semnificativ.
Model | Putere totală (CP) | 0-100 km/h (s) | Viteză maximă (km/h) | Preț (EUR) | Producție limitată |
Aston Martin Valkyrie | 1.160 | 2,6 | N/A | ~3.000.000 | 150 coupe |
Bugatti Centodieci | 1.600 | 2,4 | 380 | 8.000.000 | 10 |
Bugatti Chiron Super Sport 300+ | 1.600 | 2,4 | 490 | 3.200.000 | 30 |
Czinger 21C | 1.250 | 1,9 | 452 | ~1.850.000 | 80 |
Dodge Challenger SRT Demon 170 | 1.025 | 1,66 | N/A | N/A | N/A |
Ferrari SF90 XX Stradale | 1.030 | 2,3 | N/A | 2.118.200 | 799 |
Koenigsegg Jesko Absolut | 1.600 | N/A | ~500 | 3.690.000 | 125 |
Koenigsegg Regera | 1.500 | 2,8 | 400 | ~3.000.000 | 80 |
Lamborghini Revuelto | 1.015 | 2,5 | 350 | N/A | N/A |
Lucid Air Dream Edition | 1.111 | 2,5 | N/A | N/A | N/A |
Lucid Air Sapphire | 1.234 | 2,0 | 330 | N/A | N/A |
McLaren Speedtail | 1.035 | 3,0 | 403 | ~2.200.000 | 106 |
Mercedes-AMG One | 1.063 | 2,9 | 352 | N/A | N/A |
Nio EP9 | 1.360 | 2,7 | 313 | N/A | N/A |
Rimac Nevera | 1.914 | 1,81 | N/A | N/A | 150 |
Tesla Model S Plaid | 1.020 | 1,99 | 322 | ~100.000 | N/A |
Tesla Model X Plaid | 1.020 | 2,6 | N/A | N/A | N/A |
Lumea mașinilor cu peste 1000 CP prezentată în acest articol demonstrează fără îndoială că trăim într-o epocă de aur a performanțelor automobilistice. Cele 17 modele analizate reprezintă vârful tehnologiei automotive moderne, fiecare cu abordări diferite pentru atingerea acestui prag impresionant de putere.
Diversitatea tehnologică este, de asemenea, remarcabilă. Modele precum Rimac Nevera și Tesla Model S Plaid dovedesc că viitorul aparține propulsiei electrice, în timp ce Bugatti Chiron Super Sport 300+ și Dodge Challenger SRT Demon 170 continuă să perfecționeze motoarele cu combustie internă. Undoubtedly, soluțiile hibride precum Mercedes-AMG One și Ferrari SF90 XX Stradale oferă cel mai bun din ambele lumi.
Performanțele acestor mașini par desprinse din science fiction. Accelerații de la 0 la 100 km/h sub 2 secunde, viteze maxime care depășesc 400 km/h și sisteme aerodinamice care generează deportanțe comparabile cu monoposturile de Formula 1. Aceste cifre erau de neconceput acum doar un deceniu.
Prețurile, la fel de amețitoare ca performanțele, reflectă exclusivitatea acestor bijuterii pe roți. Bugatti Centodieci, cu cele 10 exemplare produse la 8 milioane de euro bucata, reprezintă apogeul exclusivismului automobilistic. Nonetheless, modele precum Tesla Model S Plaid oferă performanțe de hypercar la prețuri relativ accesibile.
Aerodinamica avansată, materiale precum fibra de carbon și aliajele speciale, plus sistemele electronice sofisticate transformă aceste vehicule în adevărate laboratoare tehnologice pe roți. Therefore, impactul lor depășește simpla performanță, influențând viitorul întregii industrii auto.
Tendințele clare arată că mașinile electrice vor continua să câștige teren în segmentul de ultra-performanță. Aceste automobile redefinesc standardele și stabilesc noi repere pentru ce înseamnă viteza și puterea în industria auto modernă. Eventually, tehnologiile dezvoltate pentru aceste modele exclusiviste vor ajunge și în automobilele de serie.
După cum am văzut, fiecare producător aduce propriile inovații și filozofii în abordarea barierei de 1000 CP, fie că vorbim despre motoare W16 quad-turbo, sisteme hibride derivate din Formula 1 sau arhitecturi electrice cu patru motoare independente. Astfel, diversitatea soluțiilor tehnice rămâne unul dintre cele mai fascinante aspecte ale acestui segment.
Mașinile cu 1000 CP reprezintă mai mult decât simple mijloace de transport - sunt opere de artă inginerească, simboluri ale progresului tehnologic și obiecte de pasiune pentru entuziaști. Although prețurile lor le fac inaccesibile majorității, aceste automobile ne inspiră și ne arată ce este posibil atunci când ingineria automobilistică nu cunoaște limite.
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.