Acasa Blog Ce pregateste Toyota GR Corolla pentru 2023?
toyota GR Corolla

Ce pregateste Toyota GR Corolla pentru 2023?

Masini de lux 24/04/2023

Intr-o lume plina de masini electrice si SUV-uri, masinile sport accesibile devin din ce in ce mai rare. Cu toate acestea, povestea Toyota GR Corolla hot hatch este una dintre preferatele noastre. 

In anul 2021, Toyota a dezvoltat un sistem de propulsie nou pentru a concura in Campionatele Mondiale de Raliuri. Acest sistem de propulsie include un motor turbo si tractiune integrala variabila si ajustabila. Pentru a se adapta la cerintele competitiei, Toyota a preluat hatchback-ul subcompact Yaris, l-a modificat si l-a transformat intr-un hot hatch scurt cu doua usi. Aceasta masina a fost dezvoltata pentru a concura in Campionatele Mondiale de Raliuri (WRC).

In 2022, WRC a introdus reguli de propulsie hibrida Rally1, ceea ce a facut ca sistemul de propulsie dezvoltat de Toyota sa fie depasit. In acest context, Toyota a hotarat sa vanda Yaris-ul convertit publicului, cu o transmisie manuala cu 6 trepte si cu o putere intre 257 si 268 de cai putere, in functie de piata.

Entuziastii din SUA au fost foarte incantati sa afle ca masina va fi disponibila si pe piata din SUA, desi nu era destinata initial pentru aceste meleaguri. 

Toyota a instalat sistemul de propulsie al Yaris-ului convertit intr-un Corolla hatch si a lansat masina sub numele de Toyota GR Corolla hatchback. Aceasta masina este dotata cu un motor de 300 de cai putere si un schimbator manual, fiind construita folosind tehnologie petru raliu si avand reputatia de calitate Toyota la un pret accesibil.

Chiar daca exista anumiti competitori ai Toyota GR Corolla, cum ar fi VW Golf R si Honda Civic Type R, care o intrec in anumiti metrici, oamenii care apreciaza raritatea si valoarea unui astfel de kit de dezvoltare raliu hardcore nu vor ezita sa o achizitioneze. Este posibil sa nu mai vedem niciodata o masina cu aceste caracteristici pe piata. Prin urmare, daca sunteti interesat, ar trebui sa intrati in coada pentru a achizitiona un Toyota GR Corolla hatchback.

2023 toyota gr corolla

Motorizare si performanta

Sub capota modelului GR Corolla se afla un motor turbo cu trei cilindri, preluat de la modelul GR Yaris, un hatchback vandut de producatorul japonez in pietele globale din afara Statelor Unite. 

Acest motor a fost reglat pentru a produce o putere impresionanta de 300 de cai putere, ceea ce reprezinta o cifra impresionanta de 185,4 cai putere pe litru si cu 43 de cai mai mult decat dezvolta motorul in modelul GR Yaris. 

Singura optiune disponibila pentru transmisie este una manuala cu sase trepte, iar toate modelele vin echipate cu sistemul de tractiune integrala GR-Four de la Toyota. 

Sistemul GR-Four permite soferului sa aleaga intre diferite moduri de distributie a puterii, incepand cu o distributie de 60/40 intre fata si spate pentru conducerea de zi cu zi, pana la 30/70 pentru a permite derapaje controlate, si o optiune de distributie egala de 50/50, destinata pentru a oferi tractiune maxima in curse.

In prezent, modelele Corolla disponibile, inclusiv modelele sportive SE si XSE, nu ofera o manevrabilitate sau performanta cu adevarat sportiva. Cu toate acestea, modernizarile aduse la suspensia si trenul de rulare al modelului GR Corolla il transforma intr-un concurent legitim in segmentul de masini sport compacte. 

Modelul Circuit Edition vine standard cu diferentiale cu alunecare limitata fata si spate, in timp ce modelul de baza Core le ofera ca optiune. Editia limitata Morizo este un model care vizeaza pista de curse, care vine cu jante forjate mai usoare, un motor reglat pentru a produce 400 N-m de cuplu, o suspensie calibrata in mod unic si cauciucuri Michelin Pilot Sport Cup 2 ultra-lipicioase. 

In timpul virajelor, GR Corolla ofera o combinatie perfecta de stabilitate, oferind o experienta plina de adrenalina. Cu toate ca pozitia pedalelor poate sa nu fie ideala pentru a conduce cu calcaiul-pe-punte, transmisia manuala cu sase trepte este usor de manevrat, iar functia de rev-match se gaseste in pachetul standard.

Tehnologie

Un display de infotainment de 8,0 inchi ce suporta atat Apple CarPlay cat si Android Auto va fi disponibil standard pe toate modelele si va fi dotat cu capacitati Amazon Alexa, impreuna cu un hotspot Wi-Fi la bord. Pe modelele Core, se adauga un sistem stereo JBL ce dispune de opt difuzoare, o zona de incarcare wireless pentru smartphone si navigatie integrata in bord. Toate aceste caracteristici sunt disponibile standard pe versiunea Circuit Edition.

Interior

Varianta GR a modelului Corolla este conceputa sa ofere performante maxime, in timp ce modelul standard se concentreaza mai mult pe eficienta consumului de combustibil si confortul de conducere. Motorul sau de trei cilindri de 1,6 litri ofera o economie de combustibil relativ buna, dar nu la fel de buna ca cea a modelului standard. In oras, consumul de combustibil este de 8.9 kilometri pe litru, iar pe autostrada este de 14 kilometri pe litru. Informatii suplimentare despre economia de combustibil a GR Corolla pot fi gasite pe site-ul EPA.

interior toyota gr corolla

In ceea ce priveste interiorul, confortul si capacitatea de incarcare, GR Corolla are in mare parte aceleasi caracteristici ca modelul standard, inclusiv o calitate buna a constructiei, materiale moi la atingere si multe functii. Cu toate acestea, exista si elemente de finisare si scaune sport pentru a sublinia caracterul sport. Echipamentul standard include iluminare interioara ambientala, scaun sofer cu reglaj in sase directii, pornire cu buton si pedale din aluminiu. 

Circuit Edition are in plus controlul automat al climei, scaunele incalzite, tapiterie din catifea si piele ecologica, si volan incalzit. Morizo Edition are o schema de tapiterie rosu si negru exclusiva si elemente de finisare din material textil sport pentru maneta cutiei de viteze, levierul franei de mana si marginea volanului. Cu toate acestea, in cazul Morizo Edition, bancheta, difuzoarele din spate si chiar si stergatorul de pe luneta au fost eliminate pentru a reduce greutatea masinii si a imbunatati performanta de conducere.

Variante si preturi Toyota GR Corolla

Toyota GR Corolla Core - 35.900 Euro

  • Disponibilă doar cu transmisie manuală inteligentă cu 6 trepte (iMT)
  • Motor turbo cu 3 cilindri de 1,6 l G16E-GTS cu 3 cilindri
  • Tracțiune integrală GR-FOUR cu trei setări de putere

Toyota GR Corolla Circuit edition - 43.900 Euro

  • Acoperiș din fibră de carbon forjat
  • Diferențiale cu alunecare limitată Torsen® * față și spate
  • Capotă bombată cu guri de aerisire funcționale

Toyota GR Corolla Morizo edition - 50.000 Euro

  • 300 CP la 6500 rpm; * cuplu: 400 N-m.
  • Cu două locuri
  • Jante din aliaj forjat de 18 inci cu 10 spițe, cu anvelope Michelin® Pilot® Sport Cup 2 mai late de 245/40R18 
Distribuie articolul:
Urmăriți-ne activitatea:
Copyright © 2024 BCCH Group Switzerland AG. Toate drepturile rezervate.
BCCH Auto Switzerland este o marcă a societățtii BCCH Group Switzerland AG
Sediu social: Calea Bucureștilor 289 Otopeni, 075100, România
Nr. de înregistrare la Registrul Comerțului J23/4957/2022, CUI RO41848769
Apeleaza
Solicita oferta BCCH
Comanda masina